Większość kobiet albo jest w trakcie diety, albo właśnie ją zakończyło (ewentualnie dopiero ja planuje). Zbliżający się ślub, urlop, czy inna okazja, podczas której chcemy wyglądać nienagannie wymaga poświęcenia i zastosowania ekstremalnych środków do upragnionego celu, jakim jest zrzucenie kilku kilogramów.

018-how-to-lose-weight-fast

Diety pozwalające szybko schudnąć
Skuteczne odchudzanie z pewnością wymaga poświęcenia. W przypadku kobiet, które nie są znacznie otyłe, a jedynie mają nadprogramowy kilogram lub dwa, sposobem może być zastosowanie jednej z ostrych diet. Co prawda dłuższe ich stosowanie nie sprzyja zdrowiu, ale jeśli nie potrwa ona dłużej niż kilka dni, nie powinno szkodliwie wpłynąć na nasze zdrowie. Jak schudnąć w kilka dni? można zastosować dietę niskokaloryczną, która polega na ograniczeniu codziennego spożycia kalorii – najprościej jest wtedy sięgnąć po specjalne mieszkanki przygotowane przez dietetyków, a więc zupy, koktajle, a nawet batoniki. Szybkie odchudzanie mogą zagwarantować również specjalne diety, np. Dukana (polegająca na wyeliminowaniu węglowodanów z jadłospisu), kopenhaska (oparta na chudym mięsie i niewielkiej ilości warzyw) czy kapuściana. Stosowanie każdej z nich pozwala w pierwszych dniach szybko zrzucić wagę, ale nie jest polecana na dłużej. Warto też decydując się na takie odchudzanie sięgnąć dodatkowo po witaminy i minerały w postaci suplementów.

Szybko nie znaczy zdrowo
Chociaż wymienione wyżej sposoby na osiągnięcie szczupłej sylwetki gwarantują skuteczne odchudzanie i rzeczywiście można zauważyć efekt po zaledwie kilku dniach, trzeba się liczyć z efektem jo-jo po zakończeniu ich stosowaniu. Restrykcyjna dieta sprawia, że zwalnia metabolizm, aby poszczególne narządy wykorzystywały mniej energii. Kiedy wracamy do dawnego sposobu żywienia, organizm odbija sobie te „chude czasy” z nawiązką i gromadzi zapasy na kolejny na taki okres, który zgodnie z prawami natury powinien znowu nadejść. Oprócz uwarunkowań ewolucyjnych przyczyną efektu jo-jo jest również powrót do niekoniecznie korzystnych dla naszego organizmu przyzwyczajeń żywieniowych sprzed diety – zdrowe odchudzanie wymaga czasu i cierpliwości.